30 września w barokowych wnętrzach Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie Narodowy Stary Teatr z Krakowa zaprezentował program na sezon 2025/2026.
Siedem premier, nowe hasło, odświeżona identyfikacja wizualna i koprodukcja z Teatrem Telewizji – konferencja z 30 września stała się manifestem otwartości i wspólnoty, z jaką teatr wkracza w nowy sezon.
„Jesteś u siebie” – to hasło towarzyszyć nam będzie w nadchodzących miesiącach. Wierzymy, że dziś w narodowej instytucji powinniśmy móc się wszyscy pomieścić. Tak samo jak w polskiej wspólnocie narodowej – musimy się w niej zmieścić wszyscy, niezależnie od poglądów, niezależnie od tożsamości.” – Jakub Skrzywanek, dyrektor artystyczny Starego Teatru.
Podkreślił w ten sposób ideę „radykalnej wspólnoty”, nadając ton całej konferencji. Wybór Pałacu Rzeczpospolitej, odrestaurowanego według wizji znakomitego architekta Tomasza Koniora – nie był przypadkowy. Podobnie jak Stary Teatr, to miejsce przez wieki kształtowało życie kulturalne i dziś jest otwarte na publiczność.
Prezentacja programu potwierdziła, że Stary Teatr nie unika aktualnych kwestii. W nowym sezonie pojawi się osiem premier – od spektaklu dla najmłodszych po wymagające inscenizacje klasycznych i współczesnych tekstów. Repertuar łączy refleksję nad tradycją z aktualnymi tematami, takimi jak tożsamość narodowa, uzależnienia, kryzys męskości czy rola artysty jako komentatora rzeczywistości. Dużym wydarzeniem będzie także rozpoczęcie współpracy z Teatrem Telewizji!
Fot. @cobre.tti
Agencja OKK! PR odpowiadała za kompleksową organizację i komunikację wydarzenia, podczas którego Narodowy Stary Teatr z Krakowa zaprezentował program artystyczny na sezon 2025/2026.
Do naszych zadań należał wybór i rezerwacja lokalizacji – barokowego Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie, którego wyjątkowa architektura i historia doskonale wpisały się w charakter i przesłanie wydarzenia. Zajęliśmy się również koordynacją logistyczną konferencji, zaproszeniem dziennikarzy, obsługą gości oraz wysyłką komunikatu prasowego do mediów branżowych, kulturalnych i ogólnopolskich.
Celem działań było stworzenie eleganckiej, spójnej i symbolicznej oprawy, która podkreśli nową tożsamość teatru i jego otwartość na dialog.
Efekty:
Konferencja zgromadziła przedstawicieli mediów, świata kultury, sztuki i architektury. W eleganckiej, historycznej przestrzeni powstała atmosfera dialogu i otwartości, podkreślająca nową tożsamość Starego Teatru.
Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem prasy oraz środowiska artystycznego, umacniając wizerunek Teatru jako instytucji odważnej, współczesnej i wrażliwej społecznie.
Połączenie prestiżowej lokalizacji, wyrazistego przekazu i dopracowanej oprawy wizualnej pozwoliło stworzyć wydarzenie, które nie tylko zapowiedziało nowy sezon, ale stało się manifestem wartości i artystycznej wizji Starego Teatru.