„Linoleum od nowa” to konkurs zorganizowany przez markę Forbo – producenta linoleum, wykładzin PCV i wykładzin dywanowych. To pierwszy w Polsce konkurs, który miał na celu wyłonienie najlepszych projektów i realizacji wykorzystujących linoleum meblowe. Skierowany był do architektów, projektantów, studentów architektury i Akademii Sztuk Pięknych, stolarzy, wykonawców i producentów mebli. Nagrody pieniężne oraz wyróżnienia w postaci wsparcia medialnego były przyznawane w dwóch kategoriach – Najlepszy Projekt i Najlepsze Wykonanie. Prace oceniało jury, w którym zasiedli eksperci: architekci, projektanci, przedstawicie mediów branżowych oraz organizatorzy. Pośród zgłoszeń znalazły się projekty wnętrz, a także mebli i obiektów, zarówno tworzonych na indywidualne zamówienia, jak i przeznaczonych do masowej produkcji.
Agencja OKK! opracowała całą koncepcję konkursu – od nazwy przez organizację, komunikację w mediach po pozyskanie patronów medialnych. Zaprosiliśmy także architektów oraz dziennikarzy do jury oraz zorganizowaliśmy obrady nad wynikami konkursu, a także ogłoszenie wyników w formie transmisji live na Facebooku (ze względu na pandemię nie było możliwości zorganizowania gali).
Efekty
W ciągu kilku miesięcy trwania konkursu, a także po jego zakończeniu pojawiły się liczne publikacje (zachęcające do wzięcia udziału w konkursie, wywiady z jurorami, prezentacje nagrodzonych prac oraz wywiady z laureatami) w mediach – zarówno drukowanych, jak i online, na portalach oraz w Social Mediach, m.in. Elle Decoration, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Urządzamy.pl, Design Alive. Do konkursu zostało zgłoszonych kilkadziesiąt projektów, zarówno autorstwa znanych pracowni i firm, jak i początkujących projektantów.