logo okk

Konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021”

O projekcie

Konkurs KOŁO na projekt toalety publicznej orgaznizowany przez Geberit to kultowy konkurs dla architektów. Dzięki tej inicjatywie w wielu miejscach w Polsce powstały funkcjonalne i estetyczne, ogólnodostępne toalety. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych oraz poprawę warunków sanitarnych na terenie całego kraju.

Do rywalizacji zgłoszonych zostało 178 projektów, które oceniło jury w składzie: dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz – kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, wiceprezes w autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa, Robert Konieczny – architekt, założyciel pracowni KWK Promes, Magdalena Federowicz-Boule – prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, sekretarz Warszawskiego Oddziału SARP, sędzia SARP, prof. Jan Sikora – wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, założyciel pracowni projektowej Sikora Wnętrza, Przemo Łukasik – architekt, współzałożyciel pracowni Medusagroup, Aleksandra Kozłowska – laureatka konkursu „Projekt Łazienki 2018”, obecnie związana z pracownią KWK Promes, Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit sp. z o. o., Filip Zięba – zastępca dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego, Ewa Holek-Krzysztof z Działu Komunikacji i Wydawnictw Tatrzańskiego Parku Narodowego, Agnieszka Grzegorczyk – przedstawicielka Gminy Kościelisko, Jan Karpiel-Bułecka senior – architekt, popularyzator folkloru góralskiego, Marcin Rząsa – artysta rzeźbiarz z Zakopanego.

Ogłoszenie werdyktu jurorów odbyło się 29 listopada 2021 r. w showroomie Geberit w Krakowie.

Zakres działań

Odpowiadaliśmy za kompleksową organizację konkursu. Zaprosiliśmy do jury najlepszych w kraju architektów. Przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię promującą konkurs, która obejmowała zarówno działa w mediach online, jak i kanały offline-owe. Przygotowaliśmy pakiet materiałów graficznych promujących konkurs. Do promocji zaangażowali się również członkowie Jury, którzy zachęcali do udziału w konkursie nie tylko projektantów i architektów, a także studentów.

Do patronatu nad konkursem zaprosiliśmy: Elle Decoration, Label Magazine, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Bryła, Onet, Radio Kampus, F5, WhiteMAD, Sukces, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Urządzamy.pl

Byliśmy odpowiedzialni również za zorganizowanie obrad jury i oficjalnego ogłoszenia wyników. Obrady jury, ze względu na panującą sytuację odbyły się online. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 29 listopada na uroczystej gali online.

Efekty

Dzięki przeprowadzonemu konkursowi udało się bezpośrednio dotrzeć i zaangażować architektów i projektantów wnętrz, a przez działania podejmowane przez nich na profilach firmowych i prywatnych w SoMe, także pośrednio do ich klientów oraz osób interesujących się designem.

Łącznie zostało zgłoszonych 178 projektów.