logo okk

Pierwszej edycji Targów Sztuki Dostępnej!

Targów Sztuki Dostępnej

W weekend 2-3 marca 2019 r. w Warszawie odbyły się Targi Sztuki Dostępnej, czyli pierwsze profesjonalne targi sztuki z limitem ceny. Zgodnie z założeniami żadne dzieło sztuki prezentowane i oferowane do sprzedaży, nie mogło kosztować więcej niż 5 tys. zł.

W sumie Targi Sztuki Dostępnej odwiedziło około 3500 osób. Tak wysoka frekwencja na imprezie poświęconej wyłącznie sztuce współczesnej to prawdziwy sukces. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że była to pierwsza edycja imprezy.

Choć targi otwarte były w godzinach 10.00-18.00, pierwszego dnia kolejka do wejścia ustawiła się już o 6.00 rano. Wszystko z powodu zapowiedzi, że na stoisku galerii Brain Damage Gallery z Lublina będzie można nabyć grafiki Banksy’ego. Prace najsłynniejszego grafficiarza świata już przed imprezą budziły ogromne emocje, a kupione zostały natychmiast po otwarciu targów.

W pierwszych Targach Sztuki Dostępnej wzięło udział 80 wystawców, w tym 24 galerie oraz kilkudziesięciu artystów prezentujących swoje prace indywidualnie. Pokazane zostały różne gatunki sztuki – dominowały malarstwo i grafika, ale nie brakowało też rzeźby, fotografii, street artu i tkaniny artystycznej.

Sale wystawowe „Babki do wynajęcia” (ul. Młocińska 5/7) przez dwa targowe dni odwiedziły tłumy wielbicieli sztuki dobrej i niedrogiej.

Zakres działań

Do zadań agencji OKK! należała promocja wydarzenia. Prowadzenie biura prasowego, wysyłka komunikatów medialnych, podtrzymywanie stałego kontaktu z mediami i partnerami wydarzenia oraz aranżacja wywiadów na łamach prasy i radia.

Efekty:

Pozyskaliśmy patronat medialny: Artinfo.pl, Auxioner, Book of Luxury, Co jest Grane 24, Dobre Wnętrze, Designteka.pl, fashionpost.pl, Label Magazine, Law Business Quality, White Mad, Magazif, M jak Mieszkanie, Obcasy.pl, urzadzamy.pl, Rynek i Sztuka, Weranda. W mediach ukazało się ponad 100 publikacji. W ramach działań promocyjnych organizatorki brały udział w licznych wywiadach w radiu i na łamach prasy. Zapowiedź i relacja z wydarzenia były szeroko komentowane w mediach ogólnoinformacyjnych, lifestylowych oraz branżowych. Osiągnięty zasięg medialny akcji przekroczył założone KPI.