Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zrzesza aktywnie działających polskich architektów z wieloletnim doświadczeniem, posiadających własne pracownie i cieszących się największą renomą na rynku. Misją Stowarzyszenia Architektów Wnętrz jest pokazanie jak ważnym, trudnym i odpowiedzialnym zawodem jest zawód Architekta Wnętrz. Jedną z inicjatyw podjętych przez SAW była organizacja największego, niezależnego konkursu dla architektów wnętrz w Polsce – Wnętrze Roku 2019. Jego celem było wyłonienie i prezentacja najlepszych zrealizowanych projektów polskich architektów. 28 lutego w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych odbyła się gala podsumowująca ten projekt. Jego celem było wyłonienie i prezentacja najlepszych zrealizowanych projektów polskich architektów.
Agencja OKK! wsparła Stowarzyszenie Architektów Wnętrz w promocji konkursu Wnętrze Roku SAW oraz w organizacji gali wieńczącej ten projekt. Zakres naszych działań był bardzo szeroki i wymagał od nas nawiązania współpracy z wieloma podmiotami. Wspieraliśmy SAW w tworzeniu dokumentów i regulaminu konkursowego, pozyskaliśmy Mecenasów i Partentów, firmy, które zapewniły nagrody finansowe, a także pozyskaliśmy patronów medialnych konkursu: Główny patronat medialny objęły magazyny Elle oraz Elle Decoration. Patronii medialni: ARCHITEKTURA, Architektura&Biznes, ARCH, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, LABEL, Design Alive, Point of Design, Weranda, portale WhiteMAD, Archimania.pl, Archinea.pl, Designteka.pl, Exspace.pl, Infoarchitekta.pl, Magazif.com oraz nasza agencja PR OKK! Stworzyliśmy cykl artykułów tematycznych, aby wzmocnić komunikację wokół projektu. Do naszych zadań należała również organizacja uroczystej gali, podczas której zostały ogłoszone wyniki konkursu. Organizację wydarzenia rozpoczęliśmy od pozyskania sponsorów i ustalenia zasad współpracy. Wraz z członkami SAW i partnerami wydarzenia współtworzyliśmy scenografię i czuwaliśmy nad aranżacją przestrzeni eventowej. Wspieraliśmy SAW w przygotowaniu scenariusza wieczoru. Aktywnie uczestniczyliśmy w gali, a po jej zakończeniu wysłaliśmy do mediów relację podsumowującą cały projekt i komunikat na temat laureatów konkursu.
Efekty:
Konkurs Wnętrze Roku SAW spotkał się z ogromnym zainteresowaniem wśród architektów wnętrz. Zarejestrowanych zostało ponad 200 zgłoszeń. W promocję projektu zaangażowały się znane i cenione na rynku magazyny i portale branżowe. Wśród pozyskanych przez nas sponsorów gali znalazły się znane marki, takie jak: Samsung, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Architektury Wnętrz ASP, Chroma, Miele, GROHE, Cosentino, Profim, Bora, Hoder, Spectra Lighting, Forestile – wyłączny przedstawiciel Listone Giordano na polskim rynku, a także Mielżyński. Zgodnie z założeniami na gali pojawiło się blisko trzystu gości: wybitnych architektów, pracowników naukowych, przedstawicieli mediów, partnerów wydarzenia i sympatyków SAW. Wydarzenie było szeroko komentowane w mediach drukowanych oraz online o czym świadczy ponad 100 publikacji.