logo okk

Forbo - konkurs „0,6 do kwadratu”

O projekcie

„0,6 do kwadratu” to konkurs zorganizowany przez markę Forbo – producenta linoleum, wykładzin PCV i wykładzin dywanowych. Zadaniem uczestników było wyrażenie siebie za pomocą moodboardu stworzonego na bazie ekologicznego linoleum Bulletin Board marki Forbo. Skierowany był do architektów, projektantów, studentów architektury i Akademii Sztuk Pięknych. Uczestnicy, którzy zgłosili się do udziału w konkursie, otrzymali Bulletin Board o wym. 60 x 60 cm w wybranym przez siebie kolorze – na jego bazie mieli stworzyć tablicę inspiracji przedstawiającą ich charakter, marzenia, styl, plany, osobowość. Na konkurs wpłynęło ponad 120 zgłoszeń – zdjęć moodboardów i ich twórców.

 

Prace oceniało jury, w którym zasiedli eksperci: architekci, projektanci, przedstawicie mediów branżowych oraz organizatorzy. 

Zakres działań

Agencja OKK! opracowała całą koncepcję konkursu – od nazwy przez organizację, komunikację w mediach po pozyskanie patronów medialnych. Zaprosiliśmy także architektów oraz dziennikarzy do jury oraz zorganizowaliśmy obrady nad wynikami konkursu, a także ogłoszenie wyników w formie transmisji live na Facebooku (ze względu na pandemię nie było możliwości zorganizowania gali).

Efekty

W ciągu kilku miesięcy trwania konkursu, a także po jego zakończeniu pojawiły się liczne publikacje (zachęcające do wzięcia udziału w konkursie, wywiady z jurorami, prezentacje nagrodzonych prac oraz wywiady z laureatami) w mediach – zarówno drukowanych, jak i online, na portalach oraz w Social Mediach, m.in. Elle Decoration, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Urządzamy.pl, LABEL. Do konkursu zostało zgłoszonych kilkadziesiąt projektów, zarówno autorstwa znanych pracowni i firm, jak i początkujących projektantów.