W lipcu 2021 roku marka Samsung ogłosiła konkurs na projekt lub realizację z użyciem m.in. lodówki Bespoke. Konkurs skierowany był do architektów, projektantów, studentów, którzy swoje prace mogli zgłaszać w kategoriach: Projekt koncepcyjny oraz Projekt zrealizowany.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektowanie kuchni z uwzględnieniem lodówki Bespoke i innego wybranego sprzętu kuchennego marki Samsung, a następnie opublikowanie pracy w mediach społecznościowych z dedykowanymi oznaczeniami: #projektujzbespoke i #kuchniasamsung. Prace należało zgłaszać wgrywając projekt za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie konkursowej projektujzbespoke.pl.
Opracowaliśmy całą koncepcję konkursu – od nazwy przez organizację, stworzenie dedykowanej platformy projektujzbespoke.pl, komunikację w mediach po pozyskanie patronów medialnych. Zaprosiliśmy do jury jedenastu ekspertów i praktyków z branży architektury wnętrz. Od redaktorów naczelnych i dziennikarzy najlepszych magazynów oraz portali poświęconych tematyce aranżacji przestrzeni, przez znamienitych architektów, po wykładowców Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu i Gdańsku. Przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię promującą konkurs „Projektuj z Bespoke”, która obejmowała zarówno działa w mediach online, jak i kanały offline-owe. Przygotowaliśmy pakiet materiałów graficznych promujących konkurs. Powstało 5 komunikatów prasowych dedykowanych konkursowi. Treści promujące konkurs pojawiały się regularnie w prasie z segmentu Art&Design, na portalach internetowych zewnętrznych i własnych oraz na różnych kanałach SoMe. Dopasowaliśmy kanały komunikacji i sposób dotarcia do różnych grup docelowych. W tym celu wykorzystaliśmy także komunikację na grupach na Facebooku – otwartych i zamkniętych, stały kontakt z Uczelniami Wyższymi. Do promocji zaangażowali się również członkowie Jury, którzy zachęcali do udziału w konkursie nie tylko projektantów i architektów, a także studentów. Konkurs promowany był podczas webinarów OKK! design. 30 września 2021 roku odbył się dedykowany konkursowi webinar OKK! design ,,Najnowsze trendy w kuchni” z udziałem architektek Ady Skwiry i Małgorzaty Liebhart, założycielek pracowni WZ Studio a także jurorek w konkursie.
Patronat medialny nad konkursem objęły największe i najważniejsze portale oraz magazyny branżowe w Polsce: Elle Decoration Polska, Label Magazine, Radio Kampus, WhiteMAD, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Weranda, M jak Mieszkanie, Urzadzamy.pl, MAGAZIF.com, designteka.pl, foorni.pl, OKK! design.
Byliśmy odpowiedzialni również za zorganizowanie obrad jury i oficjalnego ogłoszenia wyników. Obrady jury, ze względu na panującą sytuację odbyły się online 13 grudnia, jednak mimo to nie zabrakło ciekawych dyskusji między jurorami, którzy rozpatrzyli zgłoszone projekty pod względem estetycznym, funkcjonalnym i technicznym. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 20 grudnia podczas webinaru OKK! design.
Efekty
Dzięki przeprowadzonemu konkursowi udało się bezpośrednio dotrzeć i zaangażować architektów i projektantów wnętrz, a przez działania podejmowane przez nich na profilach firmowych i prywatnych w SoMe, także pośrednio do ich klientów oraz osób interesujących się designem.
Łącznie zostało zgłoszonych 198 prac, z czego 29 nie spełniało wymagań zawartych w regulaminie. Ukazało się 789 publikacji w mediach o szacowanym zasięgu 32 504 814. Zaś samą stronę projektujzbespoke.pl według Google Analytics odwiedziło 11 tys. UU. Pod hashtagiem #projektujzbespoke użytkownicy opublikowali 301 postów na Instagramie, natomiast na Facebooku – 49 prac. Zebrane prace oraz stworzony hasztag #projektujzbespoke będzie wykorzystywany do dalszych działań promocyjnych Bespoke.