17. edycja Łódź Design Festival upłynęła pod znakiem przyszłości – jej wyzwań oraz możliwych odpowiedzi na nie. Organizatorzy zachęcili, by o przyszłości myśleć właśnie jak o wspólnym projekcie oraz przypomnieli, że aby zmienić ją na lepsze, należy działać już teraz. Jak zmienia się design i jak design sam może być nośnikiem zmiany? To pytanie, które przyświecało kuratorom zaprezentowanych w tym roku wystaw. Refleksją nad relacją pomiędzy ludzkim ciałem a nowymi technologiami, które poszerzają jego biologiczne możliwości, była ekspozycja „Człowiek Plus”. Społeczną rolę designu we współczesnej rzeczywistości pokazały natomiast wystawy „Dobre Innowacje” oraz „Mi/gracje”, czyli przegląd produktów wychodzących naprzeciw potrzebom migrantów i migrantek. „Perfekcyjnej przyszłości” dotyczyła zaś wystawa „Futuropolis”, na której pokazano – także historyczne z dzisiejszej perspektywy – koncepcje miast idealnych.
Pomiędzy 18 a 28 maja w Fabryce Sztuki miały miejsce wystawy, wykłady, warsztaty oraz porywające rozmowy, w których udział wzięli uznani polscy projektanci, architekci i teoretycy designu. Motywem przewodnim edycji było hasło „Future Perfect”.
Zajęliśmy się komunikacją wydarzenia.